Nettselskaper er med hjemmel i eltilsynsloven pålagt å drive tilsyn på elektriske anlegg innen sine forsyningsområder. Hensikten med tilsynene er å forebygge branner og ulykker forårsaket av strøm.
Som huseier er du pliktig til å la eltilsynet få tilgang til det elektriske anlegget i din bolig. Du betaler ingenting ekstra for dette tilsynet siden det allerede er betalt som en del av nettleien. Under tilsynet blir det sett etter avvik som kan føre til brann, ulykke eller skade på personer. Avdekker vi avvik vil vi sende et varsel som beskriver hvilke mangler anlegget har og hva du må gjøre for å utbedre dette.
Det formelle navnet på tilsynsenheten er Det Lokale Eltilsyn (DLE). Tilsynet er hjemlet i el-tilsynsloven og retningslinjer for arbeidet er gitt av Direktoratet for samfunnssikkerhet- og beredskap (DSB). DLE har myndighet til å kontrollere og vedta utbedring av eventuelle farlige forhold i kundenes anlegg.
DLE har blant annet følgende arbeidsoppgaver:
- Utføre tilsyn i private hjem og virksomheter
- Drive aktivt informasjonsarbeid
- Besvare henvendelser fra publikum, elektrobransjen og andre næringsvirksomheter om bruk av elektrisitet og elektrisk utstyr
- Følge opp meldinger fra publikum om forhold som kan være forskriftsstridige eller bekymringsverdige
- Bistå politi og brannvesen i etterforskning av branner
- Informere om elsikkerhet i skoleverket
Døme på nye typar nettanlegg der kunden har krav på ein kostnadskalkyle i forkant av tilkoplinga:
- Tilknyting av fritidshus/hytter.
- Tilknyting av bustadhus/leilegheiter.
- Tilknyting av naust, garasjar og mindre anlegg.
- Tilknyting av produksjonsanlegg.
- Tilknyting av næringsbygg og offentlege bygg.
- Tilknyting av fiskeanlegg.
Døme på nettforsterkingar der det skal reknast på er:
- Auka effektbehov hos kunde
- Endra spenningsnivå hos kunde.
Anleggsbidraget skal reknast ut frå nettselskapet sine faktiske kostnader for den konkrete tilknytinga eller behov for auka kapasitet. Dette medfører at den endelege kostnaden/anleggsbidraget fyrst kan fastslås etter at tilknytinga er fullført og alle kostnader er kjent. Nettselskapet kan ikkje auke anleggsbidraget med meir enn 15% over kalkulert beløp. Om dei faktiske kostnadane overstig 15% av kalkulert kostnad, må nettselskapet dekkje denne ekstrakostnaden. Om kostnaden blir lågare enn det som vart kalkulert, skal dette komme kunden til gode.
Ved utrekning av anleggsbidraget skal ein nytta sjølvkostprinsippet og bokført verdi på brukte komponentar.
Anleggskostnaden er nødvendige kostnader ved ny-tilknyting eller forsterking. I anleggskostnaden skal det inngå prosjekteringskostnadar, materialkostnader, montasje, maskinkostnader, transport og utstyr . I tillegg kjem eventuelle eksterne kostnader som entreprenør, erstatning, tinglysing m.m..
Klage på anleggsbidrag
Nettselskapet skal på førespurnad gi kunden innsyn i fullstendig kostnadsgrunnlag. Kunden kan og bringe saka inn for Reguleringsmyndigheit for energi (RME) om ein er ueinig i bruken og berekninga av anleggsbidrag.